شرح وظایف روابط عمومی

ردیف

عنوان

فعالیت ها

1

افکار سنجی

 

  • نظرسنجی از عموم مردم درخصوص آشنایی با اورژانس
  • نظر سنجی از عموم مردم در خصوص میزان رضایت آنها از خدمات ارائه شده توسط سیستم اورژانس (پیش بیمارستانی، بیمارستانی)
  • سنجش‌ افکار عمومی‌ درون‌ سازمانی(نیروهای ستادی و عملیاتی)‌ به‌ منظور بازیابی‌ مسائل‌ و ارائه‌ راه‌کارهای‌ مناسب در خصوص دستیابی به اهداف و رسالت های سازمانی‌ به‌ مدیریت‌.
  • طراحی‌ و اجرای‌ نظام‌ گردآوری‌ پیشنهادات‌ کارکنان‌ به‌ منظور ترغیب‌ کارکنان‌ به‌ مشارکت‌ هرچه‌مؤثرتر در بهبود جریان‌ امور سازمان‌.
  • پیگیری اجراي  نظام پيشنهادات كاركنان
  • بررسي پيشنهادهاي دريافتي از سوي كاركنان و ارجاع به بخش هاي ذيربط و تقدير مناسب از پيشنهاد دهندگان
  • برگزاري مراسم تقدير از ارايه دهندگان پيشنهادهاي مهم در پايان هر سال
  • نقد و بررسی‌ بازتاب‌ فعالیتهای‌ سازمان‌ در نظر اقشار مردم‌ بویژه‌ نخبگان‌، رسانه‌ها و دستگاهها ( افکار سنجی گروهای خاص جامعه) از یکسوو مدیران‌ و کارکنان‌ از سوی‌ دیگر ارائه‌ گزارش‌ آن‌ به‌ مدیریت‌.
  • تهیه‌ گزارشهای‌ تحلیلی‌ ادواری‌ (ماهانه‌/فصلی‌/سالانه‌) از افکار عمومی‌ داخل‌ و خارج‌ از سازمان‌ برای‌ارائه‌ به‌ مدیریت‌.

 

2

پژوهش و برنامه ریزی

 

 

  • تدوین برنامه عملیاتی سالانه در ابتدای هر سال و اعلام به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور جهت همسو سازی فرآیند ها.
  • تهیه‌ گزارشهای‌ عملکرد دوره‌ای‌ به موقع و کامل از فعالیتهای‌ روابط عمومی‌ و ارائه به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور.
  • نوآوری‌، خلاقیت‌ و طراحی‌ فعالیتهای‌ جدید در قلمرو وظایف‌ روابط عمومی‌.
  • طراحی‌ و برنامه‌ریزی‌ برای‌ ارتقاء کلیه‌ اموری‌ که‌ به‌ رشد کمی‌ و کیفی‌ ارتباط و همدلی‌ بین‌ سازمان‌ ومردم‌ و دستگاهها و مدیران‌ و کارکنان‌ با یکدیگر بیانجامد.
  • نظارت‌ و ارزیابی‌ فعالیتها و اعمال‌ نتایج‌ حاصل‌ بررسي و نقادي سياست ها،اقدامات و برنامه هاي سازمان از زاويه روابط عمومي و طرح نظريه هاي اصلاحي پیشنهادی براي ارايه به مديريت
  • تدوین مقالات علمی و تخصصی در خصوص فعالیت های انجام شده در سازمان.

 

3

اطلاع رسانی

  • تدارک‌ تمهیدات‌ و اقدامات‌ لازم‌ برای‌ راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان سازمان‌.
  • برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌ به‌ انگیزه‌ تنویر افکار عمومی‌.
  • تهیه‌ و تنظیم‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ .
  • انتشار عملكرد سازمان در قالب های مناسب براي عرضه در نمايشگاه و سمينارها و ارسال به مطبوعات ،هنرمندان ، مسئولان ، نخبگان جامعه ،نمايندگان مجلس شوراي اسلامي و ساير انديشمندان جامعه
  • تدوین‌ برنامه‌ ادواری مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌ و برگزاری نشست خبری متناسب‌ با اولویتهای‌ سازمانی در زمینه اطلاع رسانی‌ ونیازهای‌ افکار عمومی‌.
  • تهيه و تنظيم مقاله ها، اخبار و گزارش هاي مورد نياز نشريات  با هدف اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اورژانس.
  • برقراری ارتباط مستمر و قوی با صدا و سیما به عنوان رسانه عمومی و استفاده از کلیه فضاهای رسانه ای جهت آموزش ، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اورژانس
  • برقراری اتباط با خبرنگاران ، برگزاری جلسات توجیهی و آشنا سازی آنها با  سیستم اورژانس و در نهایت اعزام خبرنگاران رسانه ها به نقاط مختلف كشور براي بازديد از فعاليت ها و طرح هاي مهم سازمان .
  • تهیه و انتشار اخبار غیر حوادث و خبرساز در کمتر از 12 ساعت ( جلسات مهم-همایش-مانور-پوشش امداد سلامت-گزارش آمار ماموریتهای انجام شده در فواصل 3 ماه 6 ماهه و یک ساله و ...)
  • تهیه وانتشار اخبار حوادث ویژه و خبرسازدر کمتراز 6 ساعت
  • ارائه تصاویر وفیلمهای تهیه شده از حوادث و... به اصحاب خبر برای درج دراخبارمرتبط بامرکز
  • برگزاري نشست خبری به صورت فصلي جهت انعكاس عملكرد اورژانس به مردم
  • ایجاد ارتباط احسن‌ با مطبوعات‌، رادیو، تلویزیون‌ و خبرگزاری‌ها و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌.
  • ارسال اخبار برای روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی
  • ارسال اخبار برای روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور (درج در وبدا)
  • برگزاري سفرهاي مطبوعاتی واعزام خبرنگاران براي بازدید از طرحهاي شاخص 
  • پیگیری اخبار کذب و غلط منتشر شده در رسانه ها ، در مورد اورژانس و دادن جوابیه در کمتر از 24 ساعت
  • تهیه وارسال زیر نویس پیام های مرتبط با سیستم اورژانس پیش بیمارستانی به مطبوعات وصدا وسیما
  • تهیه کلیپ اورژانس به منظور آشناسازی افراد مختلف با اورژانس و نمایش فعالیتهای این سیستم در نمایشگاه ها، رسانه ها و ....
  • ایجاد وب سایت یا وبلاگ اورژانس ( تغییرات جدید درآنها هم مدنظرهست) و به روز رسانی مطالب آن

4

امور فرهنگی و نمایشگاه ها

و تبلیغات

  • مشارکت‌ در برگزاری‌ سمینارها و گردهمایی‌ تخصصی‌ و عمومی‌ سازمان‌.
  • مشارکت در امر پوشش‌ تبلیغی‌ ساختمانها و فضاهای‌ عمومی‌ سازمان‌ در گرامیداشت‌ ایام‌ و مناسبتهای‌ ویژه‌.
  • تدوین‌ و اجرای‌ طرح‌ جامع‌ تبلیغات‌ برای‌ فضاسازی‌ فرهنگی‌ - تبلیغی‌ در ساختمانها و محوطه‌ها.
  • مدیریت‌ نمایشگاهها (سالانه‌، دایمی‌ و …) درخارج‌ وداخل ‌سازمان‌.
  • پیگیری طراحی‌ و تولید هدایای‌ تبلیغاتی‌ برای‌ اهدا به‌ مخاطبان‌ (متناسب‌ با سلایق‌ و علایق‌ اقشار مختلف(
  • تهیه‌، تدوین‌ و اجرای‌ تقویم‌ مراسم‌ داخل‌ سازمان‌.
  • راه‌اندازی‌ و اداره‌ موزه‌ و اتاق‌ انتظارات‌ سازمان‌.
  • تدوين تقويم سالانه مراسم و نمايشگاه هاي داخل و خارج از سازمان
  • یکسان سازی تابلوپایگاههای اورژانس شهری وجاده ای ازنظرتعداد ،نوع واندازه متناسب بامحیط ودارای ظاهری یکسان درسراسراستان یا منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی
  • همکاری در زمینه اجرای پروتکل لباس متحد الشکل پرسنل اورژانس در سراسر کشور
  • همکاری در زمینه اجرای پروتکل ظاهر یکسان آمبولانسهای اورژانس از نظرمحتوی برچسبهای روی بدنه آمبولانس
  • همکاری در زمینه اجرای پوشش مناسب پرسنل در زمان استقراری و شرکت در مانور مثل کاور و کلاه آرم دار
  • بررسی و پیگیری عملکر مراکز در راستای نصب بنروپرچم جهت اطلاع رسانی پوشش امداد سلامت طرحهاي امدادي

5

تدوین و انتشار گزارش عملکرد و اهم فعالیت ها

 

  • تدوین‌ کتب‌، جزوه‌ها و تهیه‌ مواد انتشاراتی‌ به‌ منظور معرفی‌ سازمان‌.
  • گردآوری‌ و نشر اطلاعات‌ و اخبار و گزارشهای‌ مربوط به‌ سیاستها، فعالیتها، طرحها و برنامه‌ها، باشیوه‌ها و قالب های‌ مؤثر و مناسب‌.
  • تدوین‌ و انتشار خلاصه‌ عملکرد سالانه‌ سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ افکار عمومی‌.
  • انتشار نشریه‌ داخلی‌ و برون‌ سازمانی‌ سازمان‌.تهیه مولتی مدیا
  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • انتشارماهنامه / گاهنامه اورژانس ( ارسال برای دیگراستانها)  دیگر مراکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی
  • تهیه جزوه،پمفلت وبروشوروتوزیع متناسب با نیاز گروههای هدف جامعه

 

6

مستند سازی

  • تهيه بريده جرايد وبولتن خبري درسطح استان
  • تهيه آرشيوفيلم وصدا از اخبارمنعكس شده ازصداوسيما
  • تهیه آرشیوعکس حوادث ، مانور ها و عملکرد اورژانس وارسال برای اورژانس کشور
  • تهیه آرشیوفیلم حوادث-مانور-همایش –جلسات مهم وارسال برای اورژانس کشور
  • جمع آوری خاطرات پرسنل اورژانس استان وارسال برای اورژانس کشور و اصحاب رسانه
  • ایجاد یادمان شهدای اورژانس در مرکز و ارسال عکس و مشخصات آن ها برای اورژانس کشور
  • فراخوان جهت جمع آوری آثار فرهنگی هنری (داستان، شعر، مقاله، نقاشی و ...... )در زمینه اورژانس و برگزاری نمایشگاه و تشویق نیروهای اورژانس 
  • معرفی استعدادهای برترازمیان تکنسینهای اورژانس به مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی کشور  (علمی،هنری،فرهنگی،ورزشی و.....)
 
صفحه اصلی
مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی
روابط عمومی
اداره اورژانس پیش بیمارستانی
اداره حوادث و مدیریت بحران
اداره اورژانس بیمارستانی
مرکز پایش مراقبت های درمانی
مرکز ارتباطات اورژانس 115
آموزش و بهسازی منابع انسانی
نظارت و ارزیابی عملکرد
طرح،برنامه ریزی،گسترش و اعتبارات
آمار و فناوری اطلاعات
تجهیزات و ارتباطات رادیویی
قراردادها و مناقصات
امور آمبولانس ها
امور پرسنلی
گالری تصاویر

دانشگاه علوم پزشکی مشهد | Mashhad University of Medical Sciences | جامعة مشهد للعلوم الطبية
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. هرگونه کپی برداری از مطالب آن تنها با ذکر منبع بلامانع است.