رسانه
🔸بیش از ۴۰ درصد تماسهای ۱۱۵ مشهد مزاحمت است
علیشاهی، مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد
#در_گفتگو_با_اخبارمشهد :
🔹در ۹ ماه ابتدایی امسال، تمامی تماسهای واحد علوم پزشکی مشهد ۹۷۹هزار و ۴۲۶ تماس بوده است که بیش از ۴۰ درصد تماسها مزاحمت تلفنی و تماسهای نامرتبط بوده است.
🔹۵ درصد را مزاحمتهای تلفنی به میزان ۴۵هزار و ۳۴۵ تشکیل میدهد و ۳۵درصدها از تماسها نامرتبط تشکیل میدهد.
🔻 یک سال کار خدماتی، حکم مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد
🔹️ مزاحم تلفنی که طی سال گذشته با بیش از ۱۰۰ تماس تلفنی، موجب اختلال در خدمت رسانی مرکز اورژانس ۱۱۵ مشهد شده بود به یک سال کار خدماتی در این مرکز محکوم شد.
🔹️ به گزارش روابط عمومی سازمان اورژانس کشور دکتر جعفر میعادفر از صدور حکم قضایی مبنی بر حبس تعزیری ، جریمه نقدی و یکسال کار خدماتی در مرکز اورژانس مشهد برای مزاحم تلفنی این مرکز خبر داد.
رییس سازمان اورژانس کشور با اشاره به اینکه ده درصد تماسها با اورژانس مزاحمت تلفنی است افزود اشغال بیمورد خط اورژانس یکی از معضلاتی که علاوه بر اختلال در فرایند خدمت رسانی و به خطر افتادن جان مصدومین واقعی، موجب آزردگی و آسیب همکاران پرستار واحد ارتباطات می شود.
میعادفر افزود ما به شدت پبگیر برخورد جدی با این گروه افراد هستیم و در جلسه ای که با معاونت دادستان کل کشور داشتیم، توافق لازم برای صدور احکام قضابی بازدارنده و متناسب با جرائم این افراد صورت گرفت.
مبعادفر ضمن تشکر از پیگیری مدیریت حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قدردانی از درایت دادستان محترم این شهر ادامه داد این اولین حکم جدی قضایی برای برخورد با افرادی است که جان هموطنان را به بازی و شوخی گرفته اند.
وی همچنین ار همراهی و قول مساعد دادستان کل کشور برای تسریع در پیگیری پرونده های حقوقی اورژانس، برخورد قاطع و جدی با مزاحمبن تلفنی و صدور حکم قضایی برای معرفی این مزاحمین در برنامه های رسانه ای خبر داد.
گفتنی است در رای کتبی اعلام شده برای مزاحم مشهدی، وی علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به چهار ساعت کار خدماتی روزانه در مرکز اورژانس پیش بیمارستانی مشهد، به مدت یک سال محکوم شده است.
مزاحم تلفنی اورژانس ١١۵ به کار خدماتی در مرکز فوریت های پزشکی محکوم شد
مزاحم تلفنی اورژانس ١١۵ مشهد علاوه بر مجازات کیفری، به مدت یک سال به کار خدماتی در مرکز فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد محکوم شد.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفتگو با وب دا اظهار کرد: فرد خاطی که در یک سال گذشته بیش از ١۰۰ بار با تماس تلفی مزاحم مرکز اورژانس ١١۵ مشهد شده بود و روند خدمات رسانی به شهروندان را دچار اختلال کرده بود، با پیگیری مدیریت امور حقوقی و مدیریت حراست دانشگاه و ارسال گزارشات مستمر از مزاحمین تلفنی بصورت شکایت به قوه قضائیه، در رای کتبی اعلام شده برای وی، علاوه بر جزای نقدی و حبس تعزیری به یک سال و هر روز ۴ ساعت انجام امور خدماتی در مر کز اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه محکوم شد.
دکتر علی یزدانی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریتهای پزشکی، موضوع مزاحمت های تلفنی و اشغال خطوط اورژانسی است که موجب تاخیر در ماموریت های اورژانسی در بیماران بدحال مانند سکته حاد مغزی و قلبی و مصدومین ترافیکی می شود خاطر نشان کرد: تا کنون سعی شده است تا با آموزش همگانی و رسانه ای و اطلاع رسانی های عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمت های تلفنی اقداماتی موثر انجام شود، اما با این حال مطابق بررسی آماری بیش از ۵ درصد تماس های تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نا مرتبط بوده است .
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار امیدواری کرد: با فرهنگ سازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی آگاهی جامعه ارتقاء یابد که مسئولیت کلیه عواقب استفاده نا مناسب از خطوط تلفن همراه و تلفن ثابت با صاحب آن خط است و پیگیری های قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود انجام می شود.
شهر آرا
🔶 محکومیت مزاحم تلفنی اورژانس ۱۱۵ مشهد
👤علی یزدانی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد:
🔹اولین رأی محکومیت قضایی یکی از مزاحمان تلفنی اورژانس۱۱۵ مشهد که در سال جاری بیش از ۵۰۰ بار تماس تلفنی داشته است، صادر شد.
🔹در اولین رأی کتبی اعلام شده برای فرد مزاحم، جزای نقدی و جایگزین سه ماه حبس تعزیری صادر شد.
🔹مطابق بررسی آماری آبان ماه، امسال بیش از ۵ درصد تماسهای تلفنی مزاحمت و بیش از ۴۰ درصد موارد نامرتبط بوده است.
🌍بیشتر بخوانید:
https://shrr.ir/000qVU
خبر
رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: میزان تماسهای مزاحمی با اورژانس ۱۱۵ این دانشگاه در ۹ ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۱۵ درصد افزایش یافته است.
دکتر علی یزدانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در ۹ ماهه امسال ۳۶ هزار و ۷۰۶ تماس مزاحمی با اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد برقرار شده است.
وی بیان کرد: در این مدت کل تماس های حاصل شده با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۹۵۴ هزار و ۳۵۷ تماس مردمی بوده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ درصد افزایش داشته است
رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: از مجموع تماسهای مردمی برقرار شده با اورژانس این دانشگاه، نزدیک به چهار درصد مزاحمی، بیش از ۴۵ درصد تماس های نامرتبط، نزدیک به ۲۰ درصد تماس مشاورهای و ۳۱ درصد تماس منجر به ماموریت بوده است.
وی بیان کرد: یکی از مشکلات مهم در حوزه فوریت های پزشکی موضوع مزاحمتهای تلفنی و اشغال خطوط اورژانس ۱۱۵ است که تاخیر در ماموریتهای امدادرسانی به بیماران بدحال مانند سکته های قلبی و مغزی و همچنین مصدومان ترافیکی را بدنبال دارد.
دکتر یزدانی افزود: اگرچه تاکنون از طریق آموزشهای همگانی و اطلاع رسانیهای عمومی در خصوص پیشگیری از مزاحمتهای تلفنی اقدام شده است، اما همچنان این مزاحمت ها ادامه دارد
وی با بیان اینکه تماسهای مزاحمی و نامرتبط بازی با جان و حیات بیماران است، اظهار کرد: اتخاذ جرایم سختگیرانه و شدیدتر در راستای کاهش آمار مزاحمتهای تلفنی با سیستمهای امدادرسان مورد تاکید است.
رییس اورژانس پیشبیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: امید است با فرهنگسازی و آموزش از سطوح ابتدایی به کودکان توسط والدین و سپس در سطوح مختلف تحصیلی و پیگیریهای قضایی در راستای برخورد با این هنجارشکنی بزرگ اجتماعی که موجب به خطر افتادن جان هموطنان می شود، مشکل مزاحمت های تلفنی اورژانس حل شود.