مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه

تعامل بسیارخوبی میان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمامی رسانه‌ها برقرار است

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

103.jpg - 35.39 kBمدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همکاری و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها بر اساس اعتماد متقابل از جمله نکات مهم در عملکرد مثبت و موفقیت‌های یک مجموعه بوده و خوشبختانه این تعامل میان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمامی رسانه‌ها به‌خوبی برقرار است.

دکتر حمیدرضا رحیمی در گفتگو با وب دا، اظهار کرد: در دنیای امروز و در تمامی نظام‌های اجتماعی و مدیریتی، روابط عمومی‌ها به عنوان عنصر قوی در ارزیابی و تقویت برنامه‌ها و پیشبرد اهداف سازمان‌ها، نقش ویژه و مهمی در جهت ایجاد ارتباط و تعاملات فکری و اطلاعاتی ایفاء می‌کنند و نقش روابط عمومی  و حیطه و تأثیر فعالیت آن در ارتباطات درون‌سازمانی و برون‌سازمانی در سطح خرد و کلان بر هیچکس پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه روابط عمومی ها باید بتوانند گزارش و عملکرد سازمان خود را به زبان ساده و به نحوی مناسب و مفید مطرح کنند، افزود: همواره معتقدیم که روابط عمومی‌ها باید بتوانند با استفاده از بهترین فناوری‌ها و شیوه‌های مدرن ارتباطی و رسانه‌ای و همچنین بهره‌مندی از ظرفیت‌های بخش‌های خصوصی وابسته و نیز مدیران حرفه‌ای و متخصص در بخش روابط عمومی‌ و رسانه‌ای نقش مهم و کلیدی خود در رشد و توسعه و نیز تحقق اهداف سازمان خود را ایفا نمایند و خوشبختانه عملکرد حوزه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد به‌گونه‌ای بوده که رضایت‌مندی بالای رسانه‌ها و همچنین تقدیر مسئولان ارشد شهری، استانی و کشوری را به همراه داشته است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همکاری و تعامل روابط عمومی‌ها با رسانه‌ها بر اساس اعتماد متقابل از نکات مهم دیگر در عملکرد مثبت و موفقیت‌های یک مجموعه است، زیرا روابط عمومی نقش‌های گوناگونی را در جایگاه‌های متفاوت و شرایط متمایز از یکدیگر ایفا می‎کند که رسانه‌ها قادر به انعکاس مناسب و سریع آن هستند و خوشبختانه این تعامل میان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تمامی رسانه‌ها به‌خوبی برقرار است.

دکتر رحیمی با بیان اینکه هنر روابط عمومی این است که بتواند امکانات و شرایط محیط بیرونی را تشخیص داده و آنان را با امکانات درون سازمان پیوند دهد و اجرای فرامین درون‌سازمانی را تسهیل نماید و در نهایت ارتباط سازمان را با بیرون از آن، به درستی برقرار سازد، خاطرنشان کرد: حوزه روابط عمومی مؤلفه‌های دیگری همچون روابط عمومی الکترونیک و دیجیتال و سایبر (استفاده از شبکه‌های اینترانت، اکسترانت و اینترنت)، روابط عمومی آنلاین، اتاق اطلاعات، خبر آنلاین، روابط عمومی مجازی، و حضور فراتر از شبکه جهانی وب و انواع ابزارها و امکانات رایانه‌ای و مخابراتی و غیره نیز به میان می‌آیند که علاوه بر مأموریت‌ها و وظایف یاد شده، اعلان‌ مواضع‌ سازمان‌، روابط و تنظیم‌ افکار عمومی‌، هدایت و راهنمایی‌ ارباب‌ رجوع‌ و تسهیل‌ دسترسی‌ به‌ مراکز و مسئولان‌ سازمان، برنامه‌ریزی‌ و اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم‌ درباره‌ عملکرد سازمان‌، تنویر افکار عمومی‌، تدوین‌ برنامه‌ مصاحبه‌های‌ مسئولان‌ سازمان‌ با مطبوعات‌، تهیه‌ و تنظیم‌ اطلاعات‌ پایه‌ای‌ از سازمان‌ برای‌ ارائه‌ به‌ مراجعان‌ و میهمانان‌ سازمان‌ به‌ زبان‌های‌ مختلف، ایجاد ارتباط حسنه‌ با مطبوعات‌ و رسانه‌های دیداری، شنیداری، مجازی و مکتوب و بهره‌برداری‌ بهینه‌ از آنها برای‌اطلاع‌رسانی‌ به‌ مردم، سنجش‌ افکار و پژوهش‌ و برنامه‌ریزی‌، روابط عمومی‌ بین‌المللی، ایجاد قدرت‌ مشاوره‌ مدیریتی،‌ حضور قدرتمند در تشکیلات سازمان، ایفای نقش سخنگو و مشاور، تنظیم ارتباطات درون سازمانی و مانند آن را عهده‌دار است.

وی با ذکر این نکته که اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع از جمله وظایف مهم روابط عمومی مجموعه‌های مختلف از جمله دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده است، تأکید کرد: عملکرد هر دستگاه برون‌داد تلاش دولت و نظام در مسیر خدمت به مردم بوده و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در طول یک سال اخیر که با موج‌های 4 گانه کرونایی مواجه بودیم تعداد 3600 خبر، گفت‌وگو، یادداشت و گزارش خبری تولیدی را توسط خبرنگاران پایگاه خبری وب دا داشته است که موضوع 70 درصد این موارد مرتبط با کرونا و 30 درصد دیگر هم درخصوص موارد غیرکرونا بوده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین در 12 ماه اخیر اقدامات قابل توجه دیگری از سوی پرسنل روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت پذیرفته و به جز تولید 3600 عدد انواع اخبار، اقدام به عضوگیری75 هزار عضو جدید در شبکه‌های مجازی، 128 هزار و 199 عنوان انتشار محتوای مجازی، 500 عنوان محتوای تولیدی مولتی‌مدیا، 312 عنوان آفیش خبری و تصویری، 278 عنوان ارتباط زنده، 183 عنوان گزارش ضبطی، اعزام 189 کارشناس به صداوسیما، تولید 735 برنامه مشارکتی با همکاری صداوسیما، 1.5TB مستندات ارسالی به وزارتخانه، بررسی و رسیدگی به 903 شکایت مردمی، 4 عنوان افکارسنجی، 60 عنوان نگارش متون ادبی و بیش از 12 هزار دقیقه مصاحبه کرونایی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با رسانه‌ها ،انجام شده است .

دکتر رحیمی با تأکید بر اینکه انتظاراتی که از روابط عمومی در سازمان‌ها در ابعاد مختلف کاری مهم وجود دارد، بدون وجود نیروهای شایسته، توانمند و متخصص که کار در روابط عمومی را افتخار بدانند میسر نخواهد بود، گفت: 27 اردیبهشت ماه روزی است که در سطح جهانی به عنوان روز ارتباطات و جامعه اطلاعاتی نامگذاری شده است و این روز در ایران به عنوان روز روابط عمومی و ارتباطات نامگذاری شده و به‌واقع این روز فرصتی است تا بیش از پیش به نقش و جایگاه روابط عمومی به عنوان یک حرفه و هنر مهم پی ببریم و در این روز قدردان تلاش‌ها و زحمات تمامی فعالان حوزه روابط عمومی از جمله 100 نیروی روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حوزه‌های اداری، رسانه‌ای، آموزشی، بهداشتی، پژوهشی، دارویی و درمانی باشیم.

102.jpg - 97.49 kB